گروه سیاسی: رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از تدارک 30هزار برنامه متنوع و مفرح برای پاسداشت آیین‌های سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور خبر داد.

محمدحسین زارع در جمع خبرنگاران رسانه‌ها، ایام‌الله دهه فجر را از مؤلفه‌های فوق‌العاده مهم در تجدید قوای روحی و معنوی مردم برای تداوم انقلاب خواند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به 30سالگی انقلاب اسلامی گفت: هرقدر به عمر پربرکت انقلاب افزوده می‌شود، به همان میزان اهمیت تجدید خاطره مجاهد‌ت‌های ملت ایران به‌ویژه برای انتقال آن به نسل جوان بیشتر خودنمایی می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر تلاش همگان در جهت افزایش وحدت، وفاق، اتحادملی و انسجام اسلامی را تداوم‌بخش راه شهیدان، میثاق دوباره با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی و ضامن استقلال و سربلندی ایران خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت هر یک از روزهای این ایام، ‌٢٢ بهمن را نمایش همدلی، اتحاد و انسجام، اقتدار و اراده و عزم ملی ایران دانست وتاکید کرد: ‌٢٢ بهمن روز نشاط ملی و قدرت اجتماعی مردم است که هر سال وقوع معجزه‌ای مکرر را به جهانیان یادآوری می‌کند.

زارع افزود: راهپیمایی ‌٢٢ بهمن در واقع همایش ملی و عمومی است که حاصل پیام تاثیرگذار و بسیار عمیق ملت ایران در دفاع از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی برای جهانیان است.

وی در تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده برای آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی افزود: مجموعه برنامه از اول بهمن که دهه استقبال از فجر است با حضور تشکل‌های مردمی و نمایندگان قشرهای مختلف با غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در روز یازدهم بهمن، پیاده‌روی خانوادگی با عنوان طلوع خورشید همزمان در تمام استان‌های کشور برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگان با پیوستن به صفوف نمازگزاران جمعه، نماز شکر اقامه خواهند کرد.

وی ساعت 9:33 روز ‌١٢ بهمن را آغازگر برنامه‌های دهه مبارک فجر عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمان در بیش از ‌٥٠٠ شهر کشور برنامه‌هایی در گرامیداشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر به برنامه‌های ویژه فرودگاه در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امسال برنامه‌های فرودگاه مهرآباد که پیش از برنامه‌های حرم مطهر برگزار می‌شود، گسترده‌تر شده است که از آن جمله می‌توان به مراسم تجلیل از پیشکسوتان انقلاب و مستقبلین حضرت امام(ره) در لحظه ورود به کشور در سال ‌٥٧ اشاره کرد.

وی رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا و گلباران این مسیر را از برنامه‌های ویژه تهران اعلام کرد و گفت: هزاران موتورسوار در برخی از استان‌های کشور به این مناسبت رژه خواهند رفت.

جشنواره‌های ویژه

زارع تصریح کرد: برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با عنوان امید به آینده از ‌١٢ بهمن تا ‌١٢ اسفند به‌مدت یک ماه در موزه هنرهای معاصر، فرهنگسرای نیاوران و مجموعه فرهنگی هنری آزادی، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از ‌١٢ تا ‌٢٢ بهمن و جشنواره سراسری نوآوری و شکوفایی در سراسر کشور همراه با نمایش رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف در قالب نمایشگاه بزرگ دستاوردهای ‌٣٠ ساله انقلاب اسلامی در ‌٣٠ استان از ‌١٣ بهمن از جمله برنامه‌های دهه فجر امسال است.

وی تأکید کرد: نمایشگاه ابتکارات و اختراعات جوانان کشور، جشنواره 30 سال نقش‌آفرینی جوانان همراه با نمایش خودباوری و شکوفایی علمی آنان در عرصه‌های مختلف در ‌١٦ بهمن، همایش الگوی زندگی انقلابی در دهه چهارم با هدف تبیین بصیرت جوانان نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی و همایش جوانان در آیینه اندیشه‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی برای آینده‌سازان ایران فردا پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره‌های مختلف به‌منظور معرفی انقلاب و دستاوردهای آن از جمله جشنواره سراسری شعر فجر، جشنواره عدالت و امید با هدف حمایت از آثار برگزیده در حوزه انقلاب اسلامی، جشنواره داستان‌های کوتاه با موضوع انقلاب اسلامی، خبر داد و خاطرنشان کرد: جشنواره‌های کتاب سال مساجد، شهر برفی فجر، تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی، نخستین جشنواره تئاتر دینی با هدف انتقال پیام‌های دینی، مذهبی، انقلابی و ارزش‌های اسلامی با بهره‌گیری از هنر نمایش و جشنواره ملی خاطره‌ها به‌منظور حفظ میراث تاریخی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری آغاز چهارم دهه انقلاب اسلامی است.

تکریم ایثارگران

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر گفت: به‌منظور تکریم تلاشگران و ایثارگرانی که در 30 سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی برای شکوفایی و رشد این مرز و بوم، خالصانه تلاش کرده‌اند از پدیدآورندگان آثار برتر در حوزه انقلاب اسلامی، فعالان عرصه هنر انقلاب، کارآفرینان موفق در سطح ملی و استانی، تلاشگران در عرصه محرومیت‌زدایی به‌ویژه در بخش روستایی، طلاب و دانشجویان فعال غیرایرانی مقیم کشور و دارای آثاری در عرصه انقلاب اسلامی و خادمان و خدمتگزاران انقلاب در مراسم ویژه‌ای تجلیل خواهد شد.

وی همچنین برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله مسابقات خاطره‌نویسی انقلاب، ماکت‌سازی از وقایع دوران انقلاب اسلامی، مسابقه بزرگ ساخت آدمک‌های استکبار و وبلاگ‌نویسی فجر انقلاب و مسابقه اهدای بهترین سبد گل دست ساخت زنان ایران اسلامی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد و افزود: در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی، نخستین سمفونی بزرگ انقلاب ساخته مجید انتظامی اجرا خواهد شد.

وی همچنین از بازسازی وقایع روزهای انقلاب اسلامی توسط نخبگان هنری کشور با همکاری بنیاد نخبگان خبر داد و اعلام کرد: ‌٣٠ هزار نمایشگاه مختلف عکس، نقاشی، آثار حجمی و کتاب در این ایام در کشور برگزار می‌شود.

همچنین قرار است بانک جامع اطلاعات انقلاب اسلامی با همکاری مراکز اسنادی و پژوهشی حوزه انقلاب در دهه فجر امسال راه‌اندازی شود. به‌منظور حفظ آثار انقلاب و معرفی آن به آیندگان و آشنایی گردشگران با تاریخ انقلاب اسلامی، مکان‌های وقوع حوادث انقلاب نیز برای نخستین بار در کشور پلاک‌کوبی می‌شود.

برنامه‌های دیگر

زارع با اشاره به تلاش‌های زنان ایران در جهت شکوفایی کشور اظهار داشت: همایش و نمایشگاه 3دهه نقش‌آفرینی زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف در ‌٣٠ استان کشور در ‌٢٠ بهمن همزمان با روز انقلاب اسلامی، 30سال حضور آگاهانه زنان در عرصه‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش ‌٣٠ فیلم مستند، ‌٣٠ فیلم کوتاه و انتخاب ‌٣٠ فیلم 3دهه انقلاب که با موضوع معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ساخته شده نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در بخش فرهنگی هنری است.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود از تعداد قابل توجهی طرح عمرانی، صنعتی، فرهنگی، درمانی و خدماتی نام برد که در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید. عملکرد ‌٣٠ ساله نظام اسلامی در جهت استحکام و اقتدار ملی نیز در این ایام به ملت ایران ارائه خواهد شد.

مساجد کشور نیز به‌عنوان پایگاه‌های مهم در انسجام و سازماندهی مردم در دوران انقلاب اسلامی، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر ادامه داد: در ‌٣٠ هزار مسجد، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های نیروی مقاومت بسیج برنامه‌های ویژه‌ای اجرا خواهد شد که می‌توان به تکریم و بزرگداشت شهدای محلات اشاره کرد.

وی بیان کرد: در نخستین پنجشنبه دهه مبارک فجر در ‌١٧ بهمن نیز به‌منظور پاسداشت خاطره جانبازی‌های قهرمانان ایران و تکریم شهدای گرانقدر در بیش از 17هزار گلزار شهدا مراسم میهمانی لاله‌ها با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: روحانیون شیعه و سنی کشور هم به‌منظور تبیین راهبردهای علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و حفظ وحدت بین مذاهب اسلامی نشستی برگزارخواهند کرد. در ساعت ‌١٢ شامگاه ‌٢١ بهمن هم ملت ایران به یاد فریادهای
 کفر ستیز دوران پیروزی انقلاب، بانگ الله‌اکبر سر خواهند داد.

زارع گفت: هزاران جوان ایرانی هم در روز ‌٢٢ بهمن در میدان آزادی سرود انقلاب را می‌سرایند و صدها برنامه متنوع دیگر نیز برای روز ‌٢٢ بهمن که آغازین روز دهه چهارم انقلاب اسلامی است، پیش‌بینی شده است.

کد خبر 72934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز